Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuję, że w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku funkcjonuje telefon informacyjno-interwencyjny dla osób i rodzin będących w sytuacji kryzysowej, w tym doświadczających przemocy.
Udzielamy doraźnej, bezpłatnej pomocy:
- osobom, które ucierpiały na skutek zdarzenia losowego
- doświadczyły przemocy fizycznej, psychicznej
- utraciły kogoś bliskiego lub żyją w zagrożeniu jego odejściem
- doświadczyły klęski żywiołowej
- przeżywają niekorzystną i trudną dla siebie zmianę w życiu
Założenia dotyczące etapów pracy w zakresie dyżuru:
- nawiązanie kontaktu z klientem,
- wstępna diagnoza sytuacji kryzysowej z określeniem potrzeb i zasobów klienta,
- podejmowanie działań interwencyjnych, wymagających szybkiej aktywności z instytucjami w zakresie złagodzenia i wyeliminowania skutków kryzysu, z Policją, Prokuraturą, MOPS, służbą zdrowia i innymi instytucjami działającym na rzecz osób i rodzin.
Przeprowadzamy rozmowy wspierająco – informujące. Udzielane są one przez specjalistów pracujących w OIK, wg potrzeb osób będących w kryzysie.
Specjaliści oferują informację o sieci profesjonalnej pomocy, mini edukację, wsparcie i poradę.
Po pomoc może się zgłosić zarówno osoba doznająca przemocy, jak też osoba stosująca przemoc, świadek przemocy w rodzinie.
W przypadku zagrożenia zdrowia i życia osób będących klientami, Ośrodek Interwencji Kryzysowej ma prawo i obowiązek podjęcia działania z urzędu nakierowanego na zapewnienie bezpieczeństwa bez konieczności wyrażenia zgody przez osobę w sytuacji zagrożenia.
W załączniku na dole strony znajdą Państwo zakres udzielanych informacji.